Sonia Rykiel sündis 25.05.1930.a. Pariisi eeslinnas viielapselise pere vanima tütrena venelannast ema ja rumeenlasest isa peres. 17-aastasena alustas ta oma karjääri vitriinakende dekoreerijana. 1953.a. abiellus rõivabutiigi omaniku Sam Rykieliga.
"Ma ei olnud alguses üldse moest huvitatud", räägib Sonia Rykiel. "Mood oli teiste jaoks". Moe juurde tõi Sonia Rykieli abikaasa butiik, kus tema sõnul polnud midagi kandmiskõlbulikku. 1962.a. lasi ta oma mehe Itaalia koostööpartneril valmistada talle meelepärase džempri, mis oli lühike, liibuv, erksavärviline ja pikkade käistega.
Rykieli džemper tekitas tõelise moetormi, kuna tol ajal oli kudum raske ja jämedakoeline, kindlasti mitte moeese. Rykieli džemper seevastu oli õhuke ja liibuv, mis tõi esile naisekeha kumerused.
Rykiel disainis väga erinevaid kudumeid aastatel 1962 - 1968. Ta eksperimenteeris erinevate vormide ja värvidega, tõi sisse triibumustri, mis sai talle kõige iseloomulikumaks tunnusmotiiviks.
13.12.1963 ilmus moeajakirja "Elle" esikaanel 19-aastane Francoise Hardy, kes kandis punase-roosa triibulist Rykieli džemprit. Tol ajal oli kombeks näidata moeajakirjade esikaantel vaid kõrgmoe riideid. See tekitas sensatsiooni. Džempritel oli kohene edu. Audrey Hepburn, Brigitte Bardot ja Sylvie Vartan olid ühed esimesed kuulsused, kes hakkasid kandma Rykieli džemprit. Rykieli kudumite edu oli tingitud vastandumisest kodanlikule moele, see vabastas naisekeha kammitsaist, lasi end tunda vabalt.
Nathalie Rykiel, Sonia tütar, kes juhib moemaja 1998.aastast, meenutab: "Rykieli väike džemper muutus 70-ndate sümboliks. See oli alter ego teksapükstele. Loo keskmeks oli liikumisvabadus. Naised ei pidanud enam olema kammitsetud riiete pärast, mida nad kandsid, vaid riided kohandusid nende kehaga istudes, autot juhtides või bussile joostes".
1970-ndate lõpus muutus Sonia Rykiel rahvusvaheliselt tuntuks. Valikusse lisandusid kotid ja kingad, lastekollektsioon, valmisriiete kollektsioon, parfüümid, prilliraamid, ehted.
Kuulus Rykieli stiil - voolav ja elegantne - mõjutab tänapäevalgi moetrende. Rykiel lõi üheaegselt šiki, seksika ja vabaaja riietustiili.
26.01. 2012.a. müüsid Sonia ja Nathalie Rykiel 80% firma aktsiatest Hong Kongi investeerimisfirmale, et tugevdada brändi rahvusvaheliselt.
1962 - Kuulus Rykieli džemper “The Poor Boy Sweater" ("Vaese poisi sviiter”).
1963 - Esimene triibumuster ja esimene jersey- kangast pükskostüüm.
1968 - Moemaja loomine ja esimese omanimelise kaupluse avamine Pariisis, Saint-Germain-des-Prés's.
1969 - Esimene pood-poes "Galeries Lafayette"-kaubamajas Pariisis.
1972 - Ajakiri "Women’s Wear Daily" nimetab Sonia Rykieli "Kudumite kuningannaks".
1977 - Sonia uus moekontseptsioon “La démode“ ( moe destruktsioon): mood peab tulema tarbijalt, mitte moedisaineri diktaadist.
1979 - Ilmub Sonia Rykieli raamat « Et je la voudrais nue... ».
1983 - Nathalie Rykiel loob lastekollektsiooni - Rykiel Enfant'i.
1990 - Esinduspoe avamine Pariisis, Boulevard Saint-Germain'il.
1999 - Brändi “Sonia By” turule toomine.
2000 - Domino kotist saab IT-kott.
2008 - Rykieli moemaja tähistab 40-ndat aastapäeva.
2009 - "Sonia Rykiel pour H&M" - algab koostööprojekt H&M-ga.
2012 - Geraldo da Conceiçao'st saab moemaja uus kunstiline juht.
2014 - Julie de Libran saab moemaja kunstiliseks juhiks.
Sonia Rykieli prilliraamid on disainitud sensuaalsele, kaasaegsele, müstilisele ja elegantsele naisele.
Nooremale ostjaskonnale on trendikad ja julgemad prilliraamid soodsama hinnaga.
Põhikollektsioon on kaasaegsele ja aktiivsele naisele, sisaldab brändile iseloomulike moekoode.
Sonia Rykiel sündis 25.05.1930.a. Pariisi eeslinnas viielapselise pere vanima tütrena venelannast ema ja rumeenlasest isa peres. 17-aastasena alustas ta oma karjääri vitriinakende dekoreerijana. 1953.a. abiellus rõivabutiigi omaniku Sam Rykieliga. "Ma ei olnud alguses üldse moest huvitatud", räägib Sonia Rykiel. "Mood oli teiste jaoks". Moe juurde tõi Sonia Rykieli abikaasa butiik, kus tema sõnul polnud midagi kandmiskõlbulikku. 1962.a. lasi ta oma mehe Itaalia koostööpartneril valmistada talle meelepärase džempri, mis oli lühike, liibuv, erksavärviline ja pikkade käistega. Rykieli džemper tekitas tõelise moetormi, kuna tol ajal oli kudum raske ja jämedakoeline, kindlasti mitte moeese. Rykieli džemper seevastu oli õhuke ja liibuv, mis tõi esile naisekeha kumerused. Rykiel disainis väga erinevaid kudumeid aastatel 1962 - 1968. Ta eksperimenteeris erinevate vormide ja värvidega, tõi sisse triibumustri, mis sai talle kõige iseloomulikumaks tunnusmotiiviks.
13.12.1963 ilmus moeajakirja "Elle" esikaanel 19-aastane Francoise Hardy, kes kandis punase-roosa triibulist Rykieli džemprit. Tol ajal oli kombeks näidata moeajakirjade esikaantel vaid kõrgmoe riideid. See tekitas sensatsiooni. Džempritel oli kohene edu. Audrey Hepburn, Brigitte Bardot ja Sylvie Vartan olid ühed esimesed kuulsused, kes hakkasid kandma Rykieli džemprit. Rykieli kudumite edu oli tingitud vastandumisest kodanlikule moele, see vabastas naisekeha kammitsaist, lasi end tunda vabalt. Nathalie Rykiel, Sonia tütar, kes juhib moemaja 1998.aastast, meenutab: "Rykieli väike džemper muutus 70-ndate sümboliks. See oli alter ego teksapükstele. Loo keskmeks oli liikumisvabadus. Naised ei pidanud enam olema kammitsetud riiete pärast, mida nad kandsid, vaid riided kohandusid nende kehaga istudes, autot juhtides või bussile joostes".1970-ndate lõpus muutus Sonia Rykiel rahvusvaheliselt tuntuks. Valikusse lisandusid kotid ja kingad, lastekollektsioon, valmisriiete kollektsioon, parfüümid, prilliraamid, ehted. Kuulus Rykieli stiil - voolav ja elegantne - mõjutab tänapäevalgi moetrende. Rykiel lõi üheaegselt šiki, seksika ja vabaaja riietustiili.
26.01. 2012.a. müüsid Sonia ja Nathalie Rykiel 80% firma aktsiatest Hong Kongi investeerimisfirmale, et tugevdada brändi rahvusvaheliselt.
Brändi ajalugu
1962 - Kuulus Rykieli džemper “The Poor Boy Sweater" ("Vaese poisi sviiter”).
1963 - Esimene triibumuster ja esimene jersey- kangast pükskostüüm.
1968 - Moemaja loomine ja esimese omanimelise kaupluse avamine Pariisis, Saint-Germain-des-Prés's.
1969 - Esimene pood-poes "Galeries Lafayette"-kaubamajas Pariisis.
1972 - Ajakiri "Women’s Wear Daily" nimetab Sonia Rykieli "Kudumite kuningannaks".
1977 - Sonia uus moekontseptsioon “La démode“ ( moe destruktsioon): mood peab tulema tarbijalt, mitte moedisaineri diktaadist.
1979 - Ilmub Sonia Rykieli raamat « Et je la voudrais nue... ».
1983 - Nathalie Rykiel loob lastekollektsiooni - Rykiel Enfant'i.
1990 - Esinduspoe avamine Pariisis, Boulevard Saint-Germain'il.
1999 - Brändi “Sonia By” turule toomine.
2000 - Domino kotist saab IT-kott.
2008 - Rykieli moemaja tähistab 40-ndat aastapäeva.
2009 - "Sonia Rykiel pour H&M" - algab koostööprojekt H&M-ga.
2012 - Geraldo da Conceiçao'st saab moemaja uus kunstiline juht.
2014 - Julie de Libran saab moemaja kunstiliseks juhiks.
Sonia Rykiel prilliraamid ja päikeseprillid
Sonia Rykieli prilliraamid on disainitud sensuaalsele, kaasaegsele, müstilisele ja elegantsele naisele.
Nooremale ostjaskonnale on trendikad ja julgemad prilliraamid soodsama hinnaga.
Põhikollektsioon on kaasaegsele ja aktiivsele naisele, sisaldab brändile iseloomulike moekoode.